Rabu, 16 Disember 2009

Ayahanda dan bonda



Ayah dan Ibu....
dalam kepayahan kau mendidik ku
dalam keharuan kau ukir senyuman
dalam kesibukkan kau luangkan untuk ku

menjadi lilin menerangi jiwa ku
menjadi tongkat membantu ku berjalan
menghulur tangan untuk ku sambut
mengejar bila ku berlari
menanti hingga aku kembali

Ayah ibu ku
kau hiburkan hati ku yang nestapa
walau sesekali terusik hati mu
dengan kelancangan bicara ku
kau beri aku madu
tika aku menelan hempedu
kau sentiasa bangga dengan ku
bila aku petah berbicara
kau gembira bila anak mu semakin dewasa..

sayu pandangan mata mu
bila aku tekad untuk tinggalkan mu
mengejar cita-cita untuk hari muka

Ayah ibu ku...
ku pohon restu mu
redhailah aku
dalam mencari ilmu
demi kasih seorang ibu
demi sayang seorang ayah...

ampunkan diri ku
besar pengorbananmu
tak tergalas di bahu
hanya pada mu ku pinta
izinkan pemergian ku
bersama doa restu mu
dan keazaman ku
untuk merubah kehidupanku. .

Tiada ulasan:

Catat Ulasan